Black Lipstick: Sincerely, Black Lipstick - Hilfe
hilfe

Black Lipstick - Sincerely, Black Lipstick

Cover von Sincerely, Black Lipstick
Black Lipstick
Sincerely, Black Lipstick

Label Glitterhouse Records
Erstveröffentlichung 27.01.2005
Format CD
Lieferzeit 1 – 3 Werktage
Preis 6,75 € (inkl. MwSt. zzgl. Versand)
Rezension

Hier ist die Rede von einer Band, die von der Indie-Presse für ihre dreckigen Riffs, geschmackvollen Beats, den mindestens vier Oktaven umfassenden Bari- bzw. Mono-Ton des Sängers und die textliche Cleverness gefeiert wurde. Jemand behauptete mal, sie klängen wie eine Mischung aus Velvet Underground, Sonic Youth, The Clean und den Feelies auf Acid, während sie Tom Verlaines und Moe Tuckers gemeinsames Kind austragen.
Flashback: Sänger/Gitarrist Phillip Niemeyer wächst in San Antonio, Texas auf, gerade mal acht Blocks entfernt von Doug Sahm. Seine musikalischen Ziehväter: allesamt Sänger, die gerade durch ihre Weigerung zu singen groß wurden - Lou Reed etwa, Mark E. Smith oder Jonathan Richman. Elizabeth Nottingham setzte sich am Gründungstag Black Lipsticks das erste Mal hinter ein Schlagzeug und könnte als rechtmäßige Erbin Moe Tuckers durchgehen. Travis Higdon übernimmt das Gros der Gitarrenarbeit und singt nur gelegentlich. Steve Garcia stieß erst 2 Monate vor den Aufnahmen zum Vorgänger Converted Thieves zur Band und besorgte sich für 150 $ den Telecaster-Bass von Mike Watt. Den gleich miterworbenen Bassverstärker musste er aus Geldnot kurze Zeit später selbst wieder versetzen.
Forward: Die Band ist gewachsen, menschlich wie musikalisch. Philipp Niemeyer schafft es weiterhin, einige der krummsten und unwahrscheinlichsten Ohrwürmer zu komponieren. Die Gitarrenfiguren stolpern mitunter, während sie sich an die Licks der jungen Rolling Stones anschmiegen. Die wohl auffälligste Neuerung bei diesem Album ist die verstärkte Präsenz Steven Garcias, der seinen Bass zur Seite gelegt hat, sich Mikro und Gitarre zur Brust nahm und drei Songs beisteuerte, deren Riffs man im Black Lipstick-Kosmos wohl als majestätisch bezeichnen kann. Gerade „Grandma Airplane“ scheint teilweise absurd komplex. Andere Highlights sind etwa der bombastische Opener „Bob Fosse“, ein treibendes Ja zum Leben in all seinen Facetten, oder das abschließende „All Night Long Forever“ mit seinen aufschwellenden, krachenden Crescendi.
Geschichte ist nichts anderes als eine Chronik menschlicher Erlebnisse. Sincerely, Black Lipstick erzählt sie mit einer leidenschaftlichen Tiefe, das man fast an eine allgemeingültige Wahrheit glauben möchte. Es ist die Mär einer natürlichen, einer wahren Geschichte. Ein Kreis. Wiedergeburt.

Angaben zur Produktsicherheit

Herstellerinformationen
Glitterhouse Records GmbH
Schlachthofstr. 36a
21079 Hamburg
Deutschland

www.glitterhouse.com

Review

Remember when Keith Richards made love to a drinking fountain at the Alamo and was arrested for indecent mumbling? From that moment of passion, a boy sprouted into existence. "Behold! I shall rock thee!" he said, and hence bought a guitar made from a coonskin cap and the whiskers of a mountain lion. Not the best sounding guitar, but whatever, thatþs his trip. Along with a chum from the school yard, they moved onward to Austin to start what would later be known as “The Band That Changed It All” according to Rolling Pooh. After falling in love with a frog with a slender frame and sweet booty, the boy and she and the chum started to rock it and roll it. But alas, something was amiss! In walked Bigfoot and pulled out his chubby. His chubby, bald friend the eagle was sleeping in his fur, you see. The eagle played his four string wings and they rocked so very awesomely into the night. Black Lipstick I dub thee! It may sound like a crazy, crazy dream, but itþs all true. I know, for I was there.
-- Bigfoot, 3:14
The history of Black Lipstick can be told in many ways. Another version of the story, one more grounded in “facts,” show a band widely lauded by the independent press for raunchy riffs, tasteful beats, a four-octave monotone and clever lyrical wit, centered on topics which seemed important at the time (blowing off work, getting fþd up, getting by, stealing girlfriends and keeping them). Some stoner dude from a liberal arts college said they sound like a cross between the Velvet Underground, Sonic Youth, The Clean and The Feelies on acid, in a blender, while having Tom Verlaine and Moe Tuckerþs Modern Love child.
Turn the page to 2004. The band has grown considerably, musically and emotionally, and Black Lipstick has recorded an album that is more confident, emotional and personal than ever before. Not to be overly dramatic or personal, this record wasnþt written for funþs sak

Tracklisting
it was written for sanityþs sake.<
>Lyrically, the aptly-titled Sincerely, Black Lipstick primarily explores the passing of loved ones through a open letter (ûûViva Max,ûû ûû…ûû) as a tribute to a profound, human experience. Sincerely also retains and reinforces (forcefully) many of the traditional values Black Lipstick upholds, like living for the moment and appreciating it more than most. Listen to the swelling, crashing crescendos at the end of ûûAll Night Long Forever,ûû and youþll see what I mean. You canþt help but flick your Bic.<
>Other highlights include the bombastic, driving ûûBob Fosse,ûû a life-affirming celebration of enthusiasm that would definitely have Tom Cruise sliding around on a hardwood floor. When guitarist Phillip Niemeyer calls out, ûûThe louder I sing, the lighter my burdens get,ûû a smacked tambourine and Keef-like riff TESTIFY.<
>ûûIþm out to prove/Iþm just the same as my shoes,ûû declares Niemeyer in the feedback-washed rocker ûûNo Mercy,ûû in which his true aim is our sacks. But donþt flinch - the rock organ breakdown will block the blow and prove that some things are worth fighting for.<
>The most notable difference between this record and previous releases is the increased presence of BLþs renaissance elf Steven Garcia, who set aside his bass and stepped to the mic and guitar to contribute three songs and grace us with some effing majestic riffage. Nowhere does he shine more brightly than on ûûGrandma Airplane,ûû which boasts some of the most intricate, dense guitar layering on the record. Yes, Black Lipstick loves ZZ Top and the Fucking Champs - plop that shit in the blender.<
>History is nothing more than a chronicle of human experiences. Sincerely, Black Lipstick is a tale of natural history. Cycle. Rebirth. I will now put down my quill pen, close this leather bound tome and commence a really bad-ass solo.
noch mehr von Black Lipstick