Gibraltar Drakus - Hommage A Zanzibar
Rezension
Der Bikutsi-Sound aus Kamerun der 1980er und frühen 1990er Jahre besticht durch wunderschöne, endloses Gewebe von Triolenrhythmen. Gibraltar Drakus war das jüngste Mitglied von Les Têtes Brûlées, der berühmtesten und einflussreichsten Bikutsi-Band, und der Schützling seines größten Förderers, des Gitarristen Théodore Zanzibar Epeme. Nach ihrer ersten Europatournee im Jahr 1987 wurde die Band international bekannt, aber Epeme starb auf tragische und mysteriöse Weise. Drakus widmete sein Debütalbum von 1989 dem bahnbrechenden verstorbenen Gitarristen, das sich trotz grassierender Raubkopien über 100.000 Mal verkaufte. Die musikalische Innovation lag sowohl im Gitarrenspiel als auch in der disziplinierten Orchestrierung, die zu einem verblüffenden Uhrwerk aus rhythmusübergreifender Harmonie führt.
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Review
Kadi Yombo, published in 1989, is the most successful album in the quest for a fusion between tradition and modernity in Bwiti harp music of the Tsogho people of Gabon. Combining beating rattles with a layer of synthesizers, Papé Nziengui blends in a contrapuntal dialogue characteristic of harp playing: male song in appeal and female choir in response, male voice of the musical arc and rhythms of female worship. But above all it's Tsogho ritual music and modern studio orchestration. The result is an initiatory itinerary of 10 musical pieces which are all milestones likely to be simultaneously listened to, danced, meditated on, and soon acclaimed. In the years since, Nziengui has traveled he world from Lagos to Paris, from Tokyo to Cordoba, from Brussels to Mexico City to become a true icon, the emblem of Gabonese music.
Tracklisting
1. N'NOM WOM (MON ÉPOUX) (7:07)< |
>2. EXODE RURAL (6:07)< |
>3. O ZANZIBAR< |
>4. MEKEYA A DZAL (RETOUR AU VILLAGE) |
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