Merle Haggard: If I Only Could Fly - Hilfe
hilfe

Merle Haggard - If I Only Could Fly

Cover von If I Only Could Fly
Merle Haggard
If I Only Could Fly

Label Anti
Erstveröffentlichung 01.10.2000
Format CD
Lieferzeit 1 – 3 Werktage
Preis 7,95 € (inkl. MwSt. zzgl. Versand)
Rezension

Kaum einer hatte mehr mit der Rückkehr von The Hag gerechnet, zu resigniert hatte er sich in den letzten Jahren gezeigt. Aber nachdem Johnny Cash mit Rick Rubin die Rückkehr gelang, versucht Merle es jetzt auf dem (eigentlichen) Punk-Label Epitaph, die letztens noch mit Tom Waits einen Riesenerfolg feierten.
“Musikalisch war Haggard seit den Siebzigern nicht mehr so superb. Aufs Wesentliche reduziert sind die Arrangements, passend zu den sehnsuchtsvollen, sentimentalen, niemals aber schmachtenden Tunes. Honky Tonk dominiert, doch `bareback´ ist Western Swing in Hank-Thompson-Tradition, und jazzige Flexionen durchziehen das Album ebenso wie stilistische Remineszenzen an Roy Acuff oder Lefty Frizzell. `He´s mellowed´, sagt Johnny Cash über den Freund, `and yet he´s harder, if you can understand that´. Können wir: Ol´ Hag is back.” (Rolling Stone. **** ½)
“Tom Waits hat einmal gesagt, er höre den Zug in der Stimme Merle Haggards. Auf `If I Only Could Fly´ klingt endlich auch wieder die Seele eines George Jones mit. Mehr kann man nicht verlangen.” (Spex)

Review

„At this point, Merle Haggardþs musical territory is staked out and grazed to the nubbin: slow, sauntering ballads, up-tempo country boogie, occasionally a little Western swing. No string sections, no synths, no exclamation marks. Staying clear of the clotted, market-tested production of the Nashville A-team studio players seems to keep him aliv

Tracklisting
still, his recent records, self-produced and made in his own California studio, have been a bit plain, enshrining his time-ravaged voice with a bit too much open, untreated space. If I Could Only Fly, his first for the punk label Epitaph, is no different. But what a lyricist he still can be. All the songs emanate from a single persona, an aging, cloistered singer (Haggard is in his sixties) whose routine -- avoiding drugs, taking comfort from cushioned bus seats, being honest with his kids -- is all he has. In ûûBareback,ûû a song about surviving the road after the romance of it goes away, he warns a woman that sheþd better look out for his comfort. But this isnþt some male-chauvinist guffa
noch mehr von Merle Haggard