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Continental Drifters: Better Days - Hilfe
hilfe

Continental Drifters - Better Days

Cover von Better Days
Continental Drifters
Better Days

Label Blue Rose
Erstveröffentlichung 01.06.2001
Format LP
Lieferzeit 4 – 7 Werktage
Preis 6,95 € (inkl. 19% MwSt. zzgl. Versand)
Rezension

Ich muß gestehen, anfangs wirkte das Album zerrissen auf unsere Kreativzelle (auch Edgar gestand ein, drei Durchläufe gebraucht zu haben), was sicher am kreativen Overkill der Band liegt. Denn wer kann schon 5 Songwriter und 4 Sänger bündig beiputzen?

So schälen sich nach und nach die persönlichen Favoriten raus, die für mich ganz klar bei den Songs von Vicki Peterson (zeitloser Pop, bei “That Much A Fool” im herzergreifenden Walzer-Rhythmus) und Susan Cowsill (enormer Tiefgang) zu suchen sind. Peter Holsapple hingegen ist für die gute-Laune-Songs zuständig (“Live On Love”, “Too Little, Too Late”, “Great Mistake”), die sicher einerseits für Auflockerung sorgen, aber auf mich ein wenig deplaziert wirken (ich favorisiere halt stilistisch einheitliche Alben).

Die Nase vorn (vor Vicki) hat hier aber Susan Cowsill, von deren Songs ich richtig gehend ergriffen bin. “Cousin”, “Snow” und “Peaceful Waking” gehören sicher zu den drei eindrucksvollsten Balladen/Midtempo-Songs in letzter Zeit. Das sind die Juwelen in diesem Schatzkästchen.

Hoffen wir auf “Better Days” für die Band, verdient hätte sie es allemal. (rh)

Die LP kommt im normalen Sleeve mit Lyricsheet.

Review

“At first listen, the Continental Driftersþ third release bears a striking lyrical resemblance to `Rumours´, Fleetwood Macþs seminal breakup-set-to-music. Given the recent divorce of bandmates Peter Holsapple and Susan Cowsill, the album starts off on an unsettling note, charting a characterþs progress from "somebodyþs little girl to someone elseþs wife / (and) what happened in between is the dying of a dream." Ouch.
But not for nothing is the disc titled "Better Day." The Drifters, an all-star conglomerate of musical survivors, excel at spinning such emotional straw into roots-rock gold, wrapping bruised optimism in engaging slices of rustic country, rock, and soul.
If former dB Holsapple is indeed playing Lindsey Buckingham to Cowsillþs Stevie Nicks, theyþre older and wiser. Theyþre also smart enough not to hang their dirty laundry in public, instead channeling their pathos into their craft. Such is the case with Holsappleþs hopeful "Live on Love," propelled by a buoyant, radio-ready horn arrangement, in which he finds the will to love another day. Cowsillþs "Snow" similarly mines a childlike vulnerability, as she employs her achingly tarnished voice to simple and moving effect. But itþs not just their show. Once-and-future Bangle Vicki Peterson proves herself an increasingly adept songwriter, more Sheryl Crow or Shelby Lynne than Christine McVie -- the opening "Na Na" is a stealthily catchy singalong, packed with the most "na nas" per square inch since Journeyþs "Lovinþ, Touchinþ, Squeezinþ." Elsewhere, her "That Much a Fool" could pass for a canonical Cajun waltz exhumed from a nineteenth-century bayou.
Indeed, all of the players shine, a living testament to the adage that some rockers just get better with age.” (Billboard)

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