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Jon Dee Graham: Hooray For The Moon - Hilfe
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Jon Dee Graham - Hooray For The Moon

Cover von Hooray For The Moon
Jon Dee Graham
Hooray For The Moon

Label Blue Rose
Erstveröffentlichung 01.01.2002
Format CD
Leider nicht verfügbar.
Rezension

Jetzt will New West es wirklich wissen: das Budget wurde nochmals erweitert, sein alter Gitarrenkumpel Mike Hardwick war dabei, der in Austin lebende Bassist Mark Andes (Spirit, Firefall etc.) auch, dazu am Schlagwerk der legendäre Jim Keltner. Mike Campbell von den Heartbreakers und Davey Faragher (Camper Van Beethoven, Cracker, John Hiatt) haben kurze Gastauftritte. Hinter den Knöpfen stand Don Smith, der auch schon die Stones, Tom Petty und Keith Richards produktionstechnisch betreute.
Aber Jon Dee hat sich nicht verbiegen lassen, seine kleinen Geschichten lassen sich wahrscheinlich auch garnicht mainstreamtauglich trimmen. Dazu ist die Stimme wahrscheinlich zu sehr Sandpapier und sein geniales Gitarrenspiel lässt sich auch nur schwer im Zaum halten.Das Album als Ganzes ist rockiger geworden, ohne auf die eine oder andere eindrucksvolle Ballade ("Tamale House #1") zu verzichten. Mit dem von Tom Waits geschriebenen "Way Down In The Hole" legt er einen richtigen Kracher vor, den er mit dem spanischen "Volver" direkt danach gekonnt abfedert. "Waiting For A Sign" beginnt wie ein Rainer-Instrumental und steigert sich zum orgiastischen Höhepunkt. "Laredo" ist einer der genialsten straighten Rocker seit Jahren mit einem wahrlich tierischen Gitarreninferno gegen Ende.
Jeder Song ein kleines Meisterwerk. Seine drei Alben zusammen sind das ultimative Statement. Ich wüßte nicht, wer da auch nur annähernd mithalten könnte.

Review

“Jon Dee Graham has seen it all, all he wants to see at least, enough to fill Hooray for the Moon with 11 tender-hearted ballads and soul-searching rock. If his first solo album, 1997þs Escape From Monster Island, bookended his second, þ99þs Summerland, his third effort slots neatly between the two. Neither as painfully introspective as Escape, nor as pensive as Summerland, Hooray for the Moon carries its substantial weight of provocative lyrics and muscular melodies on the back of Grahamþs journeyman guitar work. Opening track "One Moment" is the "Lucky Moon" of Hooray, another article of faith from True Believers days (and turned to gold by Patty Smyth). Grahamþs sly wit runs throughout the LP (note the wryly titled "The Restraining Order Song"), but is never more evident than in the Tom Waits cover, "Down in the Hole," skewering the inevitable comparison between his and Waitsþ vocal style by delivering a dead-on interpretation. He also covers "Volver," the beautiful Spanish lyrics wistfully framed by Grahamþs rough, weary voice, and Little Joeþs velvet harmonies. But Graham is most comfortable as a composer. He weaves the golden threads of lifeþs rich, taut experience through material like "The Huisache Tree," "I Go Too," "Something Moves," and "Homeû

Tracklisting
he can do Beatlesesque (ûûWaiting for a Signûû) as easily as sentimental (ûûTamale House #1ûû). Still, when Graham explodes, as he does on ûûLaredo (Small Dark Something),ûû co-written with bandmates Mike Hardwick and Mark Andes, he lands square on quintessential Texas songwriter turf, like Doug Sahm and Townes Van Zandt, and thatþs no mean feat. When the smoke clears, Tom Waits should cover ûûOne Moment to Anotherûû before Patty Smyth gets ûûHome.ûû” (Austin Chronicle. 4/5)
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